• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Brocc oseriösa!

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Tänkte bara meddela att jag ansökte om lån 100k via advisa. Valde att gå vidare med brocc då ränta och återbetalningstiden passade bra. Fick inga kompletteringar och efter att ha signat låneavtalet via bank id fick jag ett email om att lånet ej var beviljat utan orsak. Dock så verkar det inte spela någon större roll då advisa kan hjälpa mig att gå tillbaka i ansökan och välja ett annat erbjudande. Dock så känns det väldigt oprofessionellt och ville bara varna andra för att välja dom.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 422
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Det finns fan ingenting värre än när man få upp hoppet likt du i det läget för att sedan bli nekad när man ska få pengarna.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Haha eller hur. Jag kommer få lån i vilket fall jag tycker bara att situationen verkar helt orimlig. Undrar vad orsaken kan vara? Återkommer efter att advisa har varit i kontakt med dom. Sen skulle dom öppna upp ansökan igen som det lät.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Intressant att höra varför, hoppas att Advisa ger dig ett bra svar.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
567
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Nu har inte jag haft ditt problem men jag har just avslutat brocc efter 1 års betalning.

Kan försöka dra en kort historia..
Jag tecknade ett lån på drygt 300k på 10år när ingen annan bank nappade.. Jätteglad över läget.

Sen när månadsfakturorna började komma, insåg jag att detta är över min betalningsförmåga.

Jag var ringde kundtjänsten ganska mycket och låneavdelningen verkade det vara otroligt långa ledningar till.

Ibland fick jag vänta flera dagar på återkoppling. Tillslut började dom hänvisa till specifika personer som hade "ansvar" över mitt ärende. Å endast dom.

En person vid namn J*han ska ni då passa er för. Så tragiskt dåligt bemötande. Å kunde inte svara på en enda fråga. Jag angav specifikt att slippa honom för blev på så dåligt humör.

Sen stod det plötsligt på hemsidan 12år bindningstid var möjlig. King tänkte jag, förlänga lånet å få mindre kostnad. Då började cirkusen... Slutade med ex antal samtal. Där dom sa att det inte var möjligt. Jag hänvisade hela tiden på infon på hemsidan... sen plötsligt en dag hade dom ändrat hemsidan å tagit bort den möjligheten. Det skulle eventuellt bli möjligt senare fick jag förklarat.

Sen angående betalningsfri månad osv. Blev också en cirkus... Efter massa tjat och vidarekoppling till högre chefer och samtal och mail så fick jag tillslut godkänt.

Sen när jag böna och bad ytterligare en gång och förklarade min hopplösa situation. Så gick dom med på "betalningsfri månad" men skulden las på I ucupplysningen och blanco ökade och även räntan. Så detta slutade med att jag betalat 5000kr i 12 mån. Å för att lösa ut hela lånet blev summan 331k. Så kastat bort massor av pengar.

Så direkt medgörliga och lätta att nå har dom inte varit.. Om man sköter lånet prickfritt är dom säkert trevliga. Jag fick bara en lättnads känsla å slippa dom nu.

I slutet fick jag dock ligga efter en månad utan vidare till inkasso. Så det ska dom väl ha en eloge för
 
Senast ändrad:

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Dom hade inte heller fått något vettigt svar. Jag var nog lite snabb när jag valde ett lån för ICA som jag nu gick vidare med hade en marginellt bättre ränta på 6%. Detta var nog för det bästa i slutändan. Lite billigare och framförallt en seriösare bank.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp